3/21/2013

Zachciewajka na lepsze kadry

Chodzi za mną już od kilku dni i zostawić w spokoju nie może. Oglądam blogi, piękne zdjęcia, ujęcia. Chwile zatrzymane. Nie rozmazane, z soczystymi kolorami. Żywe. Ja też tak chcę! Czemu tego nie zrobiłam wcześniej?
Już miałam taki pomysł - ot kupię lustrzankę, ale jej gabaryty i obsługa skutecznie mnie zniechęcały. O cenie nie wspomnę...
Jednak stwierdziłam, że przecież ja lubię robić zdjęcia. Lubię ładnie ustawiać, łapać światło, a swoim aparatem kompaktowym to pożal się Boże.

Parę lat temu, będąc w związku, mój były chłopak właśnie mocno się wkręcił w pstrykanie zdjęć lustrzanką. Tak bardzo się w to wkręcił, żę dziś kiedy od czasu do czasu widzę jego ujęcia to za każdym razem mówię WOW, zarazem pukając się w czoło, że miałam okazję spróbować i się nauczyć zamiast robić za modelkę.

No nic, przyszedł czas (no może jeszcze nie teraz bo są inne wydatki), aby spojrzeć na rynek lustrzanek i coś wybrać. Nie chcę nic skomplikowanego. Ot najprostsza lustrzanka (lub też coś lustrzanko-podobnego, co da mi gwarancję takiej jakości zdjęć co lustrzanka) dla amatorów.
W internecie 'mówią' Nikon. Ja sama do Nikona jestem przekonana, a konkretniej do Nikon D90.

Może nie jest najprostszy, ale ma całe mnóstwo pozytywnych recenzji.
Czytałam też o Sony Alpha? ale podobno to jakaś pomyłka. Nie wiem.
W każdym razie proszę Was - poradźcie coś!

Przypominam o konkursie KLIK

16 comments:

  1. Ja mam na swoj blog zdjecia robie nikonem D3100 i uwielbiam go, mozna powiedziec ze jestesmy nierozlaczni

    ReplyDelete
  2. A ja od 3 miesiecy jestem zakochana w swojej hybrydzie, cacuszko:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sony alpha nex 5r, cyfrowko-lustrzanka. Dosc gabarytowa, z wielka lufa, dotykowym ekranem i mozliwoscia zdjec auto i samodzielnej korekty.

      Delete
  3. my mamy nikona - amatorka ze mnie więc profesjonalnie nie ocenię, ale powiedzieć mogę, że się nie psuje

    ReplyDelete
  4. też miałam ostatnio taką zachciankę i też postawiłam na markę Nikon; pewnie - spraw sobie fajny prezent! a co!

    ReplyDelete
  5. My też kochamy lustrzanki i pstrykamy Nikonem, tyle, że starszym, więc kupuj nie zastanawiaj się, a z tego co wiem ma on opcje kręcenia w HD, więc wielka zaleta. Chociaż i tak body to połowa sukcesu, schody jak dla mnie zaczęły się przy obiektywach... także finansowe ;)
    Pozdrawiamy

    ReplyDelete
    Replies
    1. cholera tylko te lustrzanki takie wielkie...

      Delete
  6. my w grudniu kupiliśmy lumixa FZ48 i jesteśmy zadowoleni.
    ale to zawsze trzeba patrzeć, co się komu przyda i do czego będzie aparat używany. czy będzie to fotografia codzienna, artystyczna, reklamowa itp.

    ReplyDelete
  7. Ja robię zdjęcia zwykłą cyfrówką, póki co - to mi wystarcza. Mam za mało wiedzy teoretycznej na lustrzankę :) Więc nie pomogę, niestety...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja tez nie mam wiedzy, ale mam dosc nieostrych zdjec

      Delete
  8. ja mam Nikon i uwazam ze jest najlepszy!

    ReplyDelete
  9. Mam Sony Alpha 5N i dla mnie wystarczający, chociaż nawet jeszcze nie poznałam wszystkich jego funkcji. Jedyny minus jaki postrzegam to słabe przybliżenie, dla lepszego trzeba nowy obiektyw kupić. Robi dobre zdjęcia w ciemnościach i przy słabym oświetleniu.

    ReplyDelete
  10. Bardzo dobry aparat, alternatywą może być Canon 50d - co kto woli :)) Powodzenia przy wybiaraniu :)))

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...